0

چرا نمیتونم با دیگران ارتباط برقرار کنم؟

682 بازدید

راستی چرا نمیتونم با دیگران ارتباط برقرار کنم؟ بیماری عدم ارتباط با دیگران از کجا ناشی می شود؟ نشانه های اجتماعی نبودن یک فرد چه چیزهایی می تواند باشد؟ اگر نمی توانستیم با دیگران ارتباط برقرار کنیم چه اتفاقی می افتاد؟ ناتوانی در ایجاد ارتباط اجتماعی چه بلاهایی سر ما می آورد؟ درمان روابط اجتماعی ضعیف چه اصول و تکنیک هایی دارد؟ اینها بخش کوچکی از سوالات کاربران است که در ایجاد ارتباط اجتماعی مشکل دارند. به همین دلیل رضا همتی از گروه آموزشی صیقل می خواهد به روانشناسی ارتباط با دیگران بپردازد و به این سوال جواب دهد که چرا نمیتونم با دیگران ارتباط برقرار کنم؟

هر کودک که به دنیا می آید با توجه به شرایط خانواده، محیط، مدرسه و … یک سری برچسب بهش زده می شود. این برچسب می تواند منفی با مثبت باشد. مثلا چه خوش سر زبونی! وای چقد خوشگلی! چقد زر می زنی! زشت! چاق بدرد نخور و….

از طرفیم همین کودک با یک مدل تربیتی بزرگ می شود: مثلا پدر و مادری که حامی باشند یا پدری که شیفتی کار میکند، یا پدر و مادری منتقد، یا پدر و مادری که دائما با هم دعوا می کنند و …

ترکیب اون برچسب ها و این مدل تربیتی باعث می شود یک سری از نیازهای اساسی کودک در خانواده سرکوب شود که به همین دلیل کودک دچار ناامنی و تله روانی می شود. کودکی که با پدر و مادرش ارتباط صمیمی نداشته است همین موضوع را در بزرگسالی تجربه خواهد کرد و در محل کار و در تعاملات خود نمی تواند ارتباط برقرار کند.

چرا نمیتونم با دیگران ارتباط برقرار کنم؟

چرا با دیگران ارتباط برقرار کنم؟

اجتماعی بودن انسان را با جمله گلمن بهتر متوجه می شویم، آنجا که می گوید : مغز ما را دیگران شکل می‌دهند! فردی که مهارت برقراری ارتباط را بلد نیست معمولا تنها و گوشه گیر می شود و به مرور زمان دچار افسردگی و اضطراب خواهد شد. به همین خاطر بیشتر سوالات مخاطبان در مورد برقراری ارتباط با دیگران می باشد.

ارتباط با دیگران باعث می شود که احساس امنیت و آرامش کنیم و به شادی بیشتر در زندگی برسیم. از طرفیم ارتباط با آدمها باعث تبادل تجربه های مختلف و شنیدن داستان ها مختلف خواهد شد. ما از طریق ارتباط به نیازها و خواسته های خود می رسیم و زندگی معنای دیگری به خود خواهد گرفت.

چرا نمیتونم با دیگران ارتباط برقرار کنم؟

  1. در معرض نبودن

من همیشه یه مثالی رو برای مراجعینم که این سوال رو دارند می زنم و اونم اینکه من یه شماره دارم که متاسفانه هیچ کسی بهش زنگ نمی زنه☹ چرا بنظرتون؟ قبل از اینکه ادامه متن را داشته باشیم خواهشا به سوال من جواب بدهید؟! همین فکر کردن می تواند ما را به خودآگاهی برساند. دلیلش اینست که چون هیچکسی این شماره منو نداره متاسفانه 😐

وقتی کسی شماره منو نداره چطور باهام ارتباط برقرار کند و من چطور با دیگران ارتباط برقرار کنم!؟ خیلی از افراد خودشان را در خانه یا محل کار محبوس کرده اند و  انتظار دارند یکی از دور با اسب سفید و یا گیسوان بلند آنها را از این وضعیت نجات دهد.

  1. کشف کردن

بعضی از افراد خیلی دوست دارند دیگران آنها را کشف کنند و به همین جهت تحت تاثیر داستان ها مختلف اینچنینی قرار می گیرند و خود را به دیگران عرضه نمی کنند.

  1. منتظر بودن

چقد از افراد را می شناسم که منتظر هستند فرد موردنظرشان که به اصطلاح امروزی ها رویش کراش زده اند بیاید و این خانم/آقای منتظر را از انتظار نجات دهد.

  1. حرفی نداشتن

یکی از مشکلات اصلی افرادی که نمی توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند این است که حرفی برای گفتن ندارند. خاطره ای برای تعریف کردن ندارند. و به همین دلیل نمی توانندارتباط برقرار کنند.

  1. مهارت نداشتن

یکی از دلایلی که باعث می شود ما با دیگران ارتباط برقرار نکنیم این است که هیچی بلد نیستیم و این عدم تخصص و مهارت در هر حوزه ای باعث می شود که حرفی هم برای گفتن نباشد.

  1. مشکلات روانشناختی

کسی که از مشکلات روانی رنج می برد تا آن مشکلات را حل نکند معمولا ارتباط گرفتن برایش سخت است.

  1. بیماریهای جسمی

افرادی هم هستند که بخاطر یک مریضی نمی توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند. چون مدل فکری این افراد اینجوریست که فقط افراد سالم باید ارتباط برقرار کنند.

  1. چی میگن!؟

ترس از اینکه دیگران در مورد ما چی فکر می کنند و چه خواهند گفت باعث می شود بعضی از افراد نتوانند ارتباط برقرار کنند و همین باعث میشود در منطقه امن خود بمانند.

  1. شما به ما بگویید چه دلیلی دارد که نمی توانید ارتباط برقرار کنید.
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://seyqal.com/?p=2029
اشتراک گذاری:
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد چرا نمیتونم با دیگران ارتباط برقرار کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

به کمک نیاز دارید؟ ما آنلاینیم